مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 14:572022-05-25حوادث

خطر تکرار پلاسکو و متروپل با هتل آسمان در شیراز


آتش سوزی سال 98 هتل آسمان سبب ترک خوردن سازه شد، گرچه مالک موظف به مقاوم سازی هتل شد اما آتش نشانی می گوید تاکنون سندی از این اقدام ارائه نشده و از حضور ماموران هم جلوگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آخرین آمار از مرگ قطعی حداقل 14 نفر در حادثه دردناک ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر می دهد، حادثه ای که یادآور روزهای تلخ سقوط پلاسکو است.

متروپل برخلاف پلاسکو ساختمانی جوان با ظاهری لوکس و چشم نواز بود، اما بی توجهی مالک و مدیران شهری به عیوب فراوان سازه و سر باز زدن از رعایت مقاوم سازی، نه تنها فاجعه ای عمیق و ملی رقم زد بلکه در خصوص وجود چنین سازه هایی در شهر هشدار داد.

مشابه چنین اتفاقی در شیراز، ایمنی ساختمان های لوکس شهرک برف فروشان بلوار حسینی الهاشمی است که از ابتدای احداث مورد سئوال قرار گرفته و به گفته منتقدین این برجها بر خط گسل زلزله بنا شده است.

برج نام آشنای هتل آسمان، از بزرگترین سازه های نا ایمن شیراز  این ساختمان که سومین برج مرتفع شیراز است، در سال 98 دچار حریق شد، آتش سوزی از طبقه زیرین و پایه هتل شروع شد و دلیل وجود مواد قابل اشتعال در این ساختمان نیمه متروک به سرعت شعله کشید.

این اتفاق به کاهش مقاومت مصالح و آسیب پذیری ساختمان بویژه فلزات به کار رفته در آن شد تا جایی که برج ترک برداشت و گفته میشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تکرار پلاسکو و متروپل با هتل آسمان در شیراز

خطر تکرار پلاسکو و متروپل با هتل آسمان در شیراز