مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 11:022022-05-26ورزشي

زورخانه های بهمن ابرکوه پایگاه امن جوانان در حفظ ارزش ها


رییس هیئت پهلوانی زورخانه ای بخش بهمن: در پنج زورخانه بخش بهمن که 700 ورزشکار را پوشش داده، برنامه های فرهنگی و دینی و ترویج فرهنگ پهلوانی بیش از بُعد قهرمانی مورد توجه بوده و نه تنها ورزشکاران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، در سال 1386 که زمزمه های سفر مقام معظم رهبری به گوش می رسید، جمعی از ورزشکاران ابرکوه توماری را با 200 امضا تهیه و خواستار احداث دومین زورخانه برای این شهرستان بودند که این مهم محقق و ایجاد دو باب زورخانه به عنوان یکی از مصوبات این سفر پر خیر و برکت به تصویب رسید.

در سال 1391 با نظر رییس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان، پس از تخصیص بودجه، زورخانه موردنظر با نام حیدر کرار (ع) در شهر مهردشت احداث شد.

با توجه به استقبال پرشور مردم منطقه و اهمیت این ورزش ملی و مذهبی، در سال های 96 و 97 تعداد زورخانه های بخش بهمن به صورت خیری و با خودیاری مردم، به پنج مورد رسید.

سید حسین حسینی دوست رییس هیئت پهلوانی زورخانه ای بخش بهمن در خصوص فعالیت زورخانه ها، اذعان کرد: در این زورخانه ها همیشه بُعد مذهبی، پهلوانی، ترویج ارزش های دینی و ملی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مردم منطقه آن را به عنوان پایگاه مریدان و دوستداران حضرت علی (ع) این زورخانه ها را مکان مقدسی دانسته تا جایی که نذورات خود را نیز در آن ادا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زورخانه های بهمن ابرکوه پایگاه امن جوانان در حفظ ارزش ها

زورخانه های بهمن ابرکوه پایگاه امن جوانان در حفظ ارزش ها