مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 13:122022-05-28اجتماعي

صعود یک جوان شیرازی به هیمالیا


«اشکان واقفی» توانست به یکی از قله های رشته کوه های هیمالیا به نام «آمادابلام» با ارتفاع 6 هزار و 812 متر صعود و پرچم افتخار ایران را برافراشته کند.

- شیراز - اشکان واقفی توانست به یکی از قله های رشته کوه های هیمالیا به نام آمادابلام با ارتفاع 6 هزار و 812 متر صعود و پرچم افتخار ایران را برافراشته کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: از سال 94 به سراغ کوهنوردی رفته اما دوره های خود را از سال 96 به صورت حرفه ای آغاز کرده است.

او تصریح کرد: بسته به شرایط جوی و آب و هوا و همچنین مدت زمان سازگار شدن بدن با محیط این صعود بین 10 روز تا دو هفته طول می کشید و در صورت بروز مشکل این زمان طولانی تر نیز خواهد شد.

این کوهنورد شیرازی ادامه داد: من با هزینه شخصی به این سفر رفتم، این سفرها خود نیازمند آمادگی بالا و تمرین زیاد دارد، بنابراین باید هییت ورزشی استان از کوهنورد حمایت کند تا او بجای دغدغه اسپانسر پیدا کردن، وقت و انرژی خود را صرف تمرین کند.

واقفی با اشاره به روند فعالیت خود و سختی های رسیدن به این نقطه، گفت: فروردین امسال با یک تیم 22 نفره که 6 نفر از شیراز بودیم به نپال رفتیم تا بتوانیم طبق برنامه برخی از قله ها را فتح کنیم که برای صعود به این قله 10 نفر بودیم که دو نفر یعنی من و خانم ثمین هاشمی از شهر شیراز بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود یک جوان شیرازی به هیمالیا

صعود یک جوان شیرازی به هیمالیا