مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 20:222022-05-29اقتصادي

قنوات اردستان در معرض خطر/تامین اعتبار حفاظتی ضروری است


473 رشته قنات فعال در شهرستان اردستان وجود دارد اما این میراث گرانبها به دلیل خشکسالی در معرض خطر قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسحاق شفیعی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان، اظهار داشت: از سال های گذشته وظایف سنگینی بر عهده جهاد کشاورزی بوده و دوره سیزدهم هم وظیفه دیگری ما محول شد که آن هم بحث از مزرعه تا خانه با جهاد کشاورزی است.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان اردستان یک مدیریت در اردستان و سه مرکز خدمات در زواره، مهاباد و نیسیان دارد و عمده کارهای آن هم از گذشته تاکنون مسائل فنی و مربوط به تولید محصولات زراعی بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: در حال حاضر متأسفانه به علت خشکسالی هایی که به وجود آمده است قنوات ما دچار مشکل شده است، 473 رشته قنات فعال در شهرستان اردستان داریم که از لحاظ طول کیلومتری در اصفهان با 269 کیلومتر طول رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این موضوع هم جای خوش حالی دارد و هم نگران کننده است چراکه این میراث گران بهایی است که باید از آن حفاظت شود که تاکنون اعتبارهایی برای این امر تخصیص یافته است.

شفیعی یادآور شد: با پیگیری های نماینده شهرستان اعتبارات خوبی برای بازسازی و ایمن سازی چاه های در مسیر قنوات تخصیص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنوات اردستان در معرض خطر/تامین اعتبار حفاظتی ضروری است

قنوات اردستان در معرض خطر/تامین اعتبار حفاظتی ضروری است