مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 22:222022-05-29سياسي

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند


وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه فنلاند در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، به صورت تلفنی به گفت و گو وتبادل نظر پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفت و گو وتبادل نظر پرداختند.

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فنلاند به تهران و توافقات بعمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از بی تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت و گوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت و گو و پایان دادن به جنگ دعوت می کند و راه حل را در دیپلماسی و گفت و گو می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند