مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 06:572022-05-30پزشكي

عوامل تشدید کننده بیماری ام اس/ از استرس و گرما تا سیگار


یک متخصص مغز و اعصاب، با عنوان این مطلب که تاکنون درمان قطعی بیماری ام اس کشف نشده است، گفت: علائم بیماران ام اس با یکدیگر متفاوت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجتبی عظیمیان رییس بخش نورولوژی بیمارستان توانبخشی رفیده افزود: بیمارستان توانبخشی رفیده همزمان با دارو درمانی، خدمات توانبخشی به بیماران ام اس ارائه می دهد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی، بعد بسیار مهمی در کنار دارو درمانی بیماران ام اس است که مورد غفلت واقع شده، اما اولویت اصلی بیمارستان رفیده در درمان بیماران ام اس، بر مبنای خدمات توانبخشی است، چرا که نه دارو درمانی بدون توانبخشی، درمان قطعی است و نه توانبخشی، به تنهایی می تواند کمک کننده بیماران ام اس باشد، بلکه تلفیقی از این خدمات، می تواند به درمان این بیماران کمک کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: توانبخشی بیماران ام اس، می تواند به صورت سرپایی و بستری انجام شود که پروتکل های آن در دنیا تعریف شده و خوشبختانه از چند سال پیش، این تفکر در بیمارستان تخصصی رفیده هم ایجاد شده است و بخش های بستری و سرپایی خاص این بیماران راه اندازی، و برنامه توانبخشی خاص بیماران ام اس اجرا می شود که طبق مشاهدات، این خدمات بسیار مؤثر بوده و بیماران هم از آن استقبال می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل تشدید کننده بیماری ام اس/ از استرس و گرما تا سیگار

عوامل تشدید کننده بیماری ام اس/ از استرس و گرما تا سیگار