مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-30سياسي

بروز سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور/ مرگ مغزی قابل برگشت نیست


در ایران هم در سال 1400 هیات دولت پذیرفت که نشان اهدا بر روی کارت گواهی نامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و بیمه فرد درج شود، اما هنوز مراحل اجرایی آن انجام نشده است.

- بروز سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور/ مرگ مغزی قابل برگشت نیست در ایران هم در سال 1400 هیات دولت پذیرفت که نشان اهدا بر روی کارت گواهی نامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و بیمه فرد درج شود، اما هنوز مراحل اجرایی آن انجام نشده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با تاکید بر متفاوت بودن کما با مرگ مغزی، گفت: همه باید سعی کنند تا مردم تفاوت مرگ مغزی و کما را متوجه شوند و به این باور برسند که مرگ مغزی با کما تفاوت دارد و در مرگ مغزی امکان برگشت افراد وجود ندارد.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند مرگ مغزی، گفت: مرگ مغزی، تخریب سلول های مغز، متلاشی شدن آن ها و تبدیل شدن سلول های مغز به یک ماده بی شکل و متعفن است که به دنبال ضربه یا هر چیزی که فشار داخل مغز را افزایش دهد، اتفاق می افتد.

زیرا فشاری که در داخل جمجمه بالا می رود، عروق مغز را می بندد، در نتیجه خون رسانی متوقف می شود و سلول های مغزی منهدم می شوند.

چرا با وجود مرگ مغزی، قلب تپش دارد؟ وی افزود: در حین اینکه فرد دچار مرگ مغزی شده است، قلب به دلیل باتری اتوماتیکی که دارد، تپش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور/ مرگ مغزی قابل برگشت نیست

بروز سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور/ مرگ مغزی قابل برگشت نیست