مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 09:372022-05-30سياسي

اتحادیه دانشگاههای فارسی زبان با محوریت دانشگاه تهران ایجاد شود


رییس دانشگاه تهران با اشاره به پتانسیل جایزه فناوری و نوآوری یونسکو در عرصه بین الملل، پیشنهاد تشکیل اتحادیه دانشگاه های فارسی زبان با محوریت دانشگاه تهران را مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکه زبان فارسی باید زبان علم شود، یکی از مسئولیت های مهم ما این است که منابع علمی لازم را برای کسانی که می خواهند زبان فارسی بیاموزند، فراهم کنیم.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این آمادگی و ظرفیت را داریم تا از نظر ترغیبی و تشویقی به پژوهشگرانی که آثار خود را به زبان فارسی منتشر می کنند، کمک کنیم.

وی با استقبال از گسترش همکاری های دانشگاه تهران و کمیسیون ملی یونسکو، یکی از حوزه های همکاری بین دانشگاه تهران و کمیسیون ملی یونسکو را فعالیت 7 کرسی یونسکو در دانشگاه تهران دانست و گفت: کرسی ها عملکرد نسبتاً خوبی داشته اند، ولی این وضعیت باید ارتقا یابد و نیازمند مدیریت یکپارچه و متشکل است.

مقیمی همچنین از انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه تهران و وزارت خارجه ازبکستان درباره مرمت و بازسازی آثار باستانی کشور ازبکستان به ویژه در شهرهای سمرقند و بخارا خبر داد و اظهار داشت: رییس جمهور ازبکستان علاقه مند است که کار مرمت آثار را دانشگاه تهران انجام دهد و قطعاً کمیسیون ملی یونسکو در اجرای این فرایند می تواند اثرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه دانشگاههای فارسی زبان با محوریت دانشگاه تهران ایجاد شود

اتحادیه دانشگاههای فارسی زبان با محوریت دانشگاه تهران ایجاد شود