موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 09:422022-05-30پزشكي

سالانه چند مورد مرگ مغزی در کشور رخ می دهد؟


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با تاکید بر متفاوت بودن کما با مرگ مغزی، گفت: همه باید سعی کنند تا مردم تفاوت مرگ مغزی و کما را متوجه شوند و به این باور برسند که مرگ مغزی با کما تفاوت دارد و در مرگ مغزی امکان برگشت افراد وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر کتایون نجفی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند مرگ مغزی، گفت: مرگ مغزی، تخریب سلول های مغز، متلاشی شدن آن ها و تبدیل شدن سلول های مغز به یک ماده بی شکل و متعفن است که به دنبال ضربه یا هر چیزی که فشار داخل مغز را افزایش دهد، اتفاق می افتد.

زیرا فشاری که در داخل جمجمه بالا می رود، عروق مغز را می بندد، در نتیجه خون رسانی متوقف می شود و سلول های مغزی منهدم می شوند.

چرا باوجود مرگ مغزی، قلب تپش دارد؟ وی افزود: در حین اینکه فرد دچار مرگ مغزی شده است، قلب به دلیل باتری اتوماتیکی که دارد، تپش دارد.

این قسمت کوچک قلب می تواند امواج الکتریکی تولید کند و مانند یک خازن عمل کرده و می تواند امواج الکترونیکی را در خودش ذخیره کند.

بر این اساس قلب می تواند شش تا هشت دقیقه بدون اکسیژن هم تپش داشته باشد.

بنابراین زمانیکه مغز دچار مرگ مغزی شده و نفس قطع می شود، این باتری کوچک برای مدت شش تا هشت دقیقه تپش خود را ادامه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه چند مورد مرگ مغزی در کشور رخ می دهد؟

سالانه چند مورد مرگ مغزی در کشور رخ می دهد؟