مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-30فرهنگي

شاعری که بعد از مرگ با محلی سرایی زنده شد+عکس


خبرگزاری فارس -شهرستان دیر، فاطمه مظفری پور: در یک روز گرم تابستان، زیر آفتاب سوزان جنوب، قلم بر می دارد و خطوط کاغذ سپید را آغشته به جوهر افکارش می کنید و این شروع کار یک شاعر خوش نام از بخش بردخون، به نام مفتون بردخونی است.

  سید بهمنیار حسینی، متخلص به مفتون و معروف به مفتون بردخونی از شاعران نامدار و دوبیتی سرای جنوب استان بوشهر است؛ که در سن 65 سالگی در سال 1341 خورشیدی درگذشت.

  اکنون پس از گذشت چندین دهه از درگذشت این شاعر نامدار، ناصر علیخواه از دوستان مفتون بردخونی، اشعار مفتون را برای ویرایش در اختیار منوچهر آتشی قرار می دهد و حال، مجموعه کامل اشعار مفتون به اهتمام ناصر علیخواه و ویراستاری منوچهر آتشی منتشر شده است.

  شعرهای مفتون و صنایع مختلف شعری آغشته به غم و تنهایی است و با ترکیب کلمات منحصر به فرد در جایگاه شعر، زندگی را به ابیات خود کشانده است به طوری که هر خواننده ای تحت تأثیر شگرف این اشعار قرار می گیرد.

  درون مایه اصلی اشعار مفتون، ترکیب سختی های روزگار او و عشق آشکار گشته مفتون است، که این امر به جهت پارادوکس ساخته شده در اشعارش، موجب خلق آثار بی نظیر ادبی گشته است.

  چرا مفتون دیوان خود را به دوستش داد؟  غلامرضا ناطقی پور در این باره اظهار داشت: دیوان اشعار مفتون شامل دوبیتی ها، رباعی ها، غزل ها، مثنوی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعری که بعد از مرگ با محلی سرایی زنده شد+عکس

شاعری که بعد از مرگ با محلی سرایی زنده شد+عکس