مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 10:572022-05-30پزشكي

نگرانی از شیوع یک بیماری در کرمانشاه/ گوشت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنید


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده، گفت: کشتار غیرمجاز دام تهدیدی جدی برای شیوع تب کریمه کنگو در استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در دام بدون علامت درمانگاهی مشهود بوده است.

وی این بیماری را تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی و سلامت انسان ها دانست و گفت: عامل بیماری توسطه کنه ها منتقل می شود و در صورت رخ داد در جمعیت انسانی مرگ و میر بالایی دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در توضیح راه های انتقال آن، گفت: گزش کنه، له کردن کنه در دست و روی پوست، ذبح حیوانات آلوده و تماس با پوست، لاشه، خون و ترشحات این حیوانات و همچنین تماس با ترشحات و خون بافت های انسان های آلوده به بیماری از راه ها انتقال این بیماری است.

وی در خصوص افراد در معرض خطر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، افزود: معمولا دامداران، کارگران شاغل در دامداری ها، کارگران کشتارگاه ها، قصابان، دامپزشکان، کارکنان و کادر دامپزشکی، کارمندان مراکز بهداشتی، کارکنان آزمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از شیوع یک بیماری در کرمانشاه/ گوشت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنید

نگرانی از شیوع یک بیماری در کرمانشاه/ گوشت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنید