مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 11:272022-05-30بين الملل

تاثیرات ردیاب های طبیعی در سواحل مازندران


عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی مازندران گفت: در مطالعات مهندسی سواحل از خورده چوب ها در سواحل  به عنوان ردیاب های طبیعی استفاده می شود برای اینکه بدانیم نیروهای هیدرودینامیک های دریا چگونه می تواند بر روی مناطق ساحلی اثر بگذارد .

- همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: در سواحل شمال کشور که در برخی نقاط زباله ها خودنمایی می کند، خورده چوب ها نیز بخشی از ساحل را می پوشاند.

وی وجود این خورده چوب ها را از دو منظر مفید و مضر می داند، افزود: خورده چوب ها عمدتا ازطریق رودخانه ها وارد دریا می شود و تحت تاثیر جریان های موازی به ساحل که معمولا غرب به شرق و یا شرق به غرب است در امتداد خطوط ساحلی رسوب گذاری می کنند.

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی مازندران بیان کرد: تجمع آنها در ساحل روی ماسه و قلوه سنگ را می پوشاند و بافت آلی این چوب ها از جنس سلولز و لیگنیت بوده و به مرور زمان تجزیه و مواد آلی آن در خاک اضافه می شود.

خوشروان اضافه کرد: اینها می توانند بستری بر روی رسوبات ماسه ایی که مواد آلی ماسه ها را بالا ببرند و میزان چگالی خاک های ماسه ای و میزان تخلخل آن را کاهش دهند و زمینه ای را برای رشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات ردیاب های طبیعی در سواحل مازندران

تاثیرات ردیاب های طبیعی در سواحل مازندران