مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-30بين الملل

شرط ریاض برای عادی‎ سازی روابط با رژیم صهیونیستی


روزنامه هاآرتص مدعی شد عربستان سعودی ممکن است در سفر ماه آینده جو بایدن رییس جمهور آمریکا به این کشور، عادی سازی روابط با تل آویو را مشروط به تنظیم مجدد و بهبود روابط سعودی با آمریکا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه هاآرتص روز گذشته در گزارشی مدعی شد که مقامات ریاض برای عادی سازی روابط با تل آویو گروکشی کرده اند.

براین اساس، مقامات سعودی در نظر دارند در سفر قریب الوقوع جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مشروط به تنظیم مجدد و بهبود روابط با آمریکا کنند.

در همین رابطه منابع آمریکایی اخیراً اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مشکلی با پیوستن به قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جهان عرب ندارد، اما این اقدام را منوط به گام هایی می داند که باید از سوی کاخ سفید برداشته شود.

وبگاه آکسیوس در این باره مدعی شده بود که مهمترین خواسته محمد بن سلمان در ازای عادی سازی روابط با تل آویو، بهبود روابط دولت بایدن با ریاض است.

براین اساس، مقامات سعودی با درک اینکه عادی سازی روابط با تل آویو از سوی ریاض، مقدمه ورود کشورهای عربی بیشتری به این مساله خواهد شد، تلاش دارند امتیازاتی را از دولت آمریکا بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط ریاض برای عادی‎ سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شرط ریاض برای عادی‎ سازی روابط با رژیم صهیونیستی