مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 13:322022-05-30اجتماعي

مجازات رانندگان متخلف؛ جریمه، نمره منفی و ضبط گواهینامه


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج گفت: رانندگان متخلف علاوه بر جریمه، نمره منفی می گیرند و با 30 نمره منفی گواهینامه آنها ضبط می شود.

- پیمان کرمی، فرمانده راهور شهرستان کرج، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص جریمه های رانندگی، گفت: مجازات جرائم راهنمایی رانندگی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی هر 10 سال یکبار مصوب و ابلاغ می شود که برای 1401 تغییری نداشته و برابر روال سابق است.

مبلغ جریمه در خصوص چراغ قرمز 200 هزار تومان، توقف ممنوع 40 هزار تومان، سرعت غیرمجاز 60 هزار تومان و حرکت به طور مارپیچ 150 هزار تومان است.

   وی از اعمال نمره منفی برای رانندگان متخلف خبر داد و افزود: علاوه بر اعمال قانون برای رانندگان نمره منفی لحاظ می شود که وقتی این نمره منفی به 30 برسد، گواهینامه به صورت سیستمی ضبط می شود و دیگر راننده حق رانندگی ندارد و باید گواهینامه را تحویل بدهد، باید دوره ای را سپری کرده و مجددا گواهینامه بگیرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: 12 تخلف برای رانندگان نمره منفی دارد.

به عنوان مثال عبور از چراغ قرمز برای رانندگان وسایل شخصی 4 نمره منفی و برای رانندگان وسایل عمومی 5 نمره منفی دارد و به محض بروز تخلف و اعمال جریمه بر اساس جداول موجود، نمره منفی برای راننده لحاظ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات رانندگان متخلف؛ جریمه، نمره منفی و ضبط گواهینامه

مجازات رانندگان متخلف؛ جریمه، نمره منفی و ضبط گواهینامه