مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 13:522022-05-30پزشكي

آیا آفت دهان کودکان خطرناک است؟


آفت ها ممکن است به دلیل کمبود ویتامین، روی، آهن، رژیم غذایی نامناسب، گازگرفتگی و ضربات ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،رضا شیاری،فوق تخصص روماتولوژی کودکان در برنامه طبیب در خصوص طیف های تب در افراد توضیح داد: تب می تواند به صورت حاد و مثل یک سرماخوردگی ساده باشد، می تواند مرتب قطع و وصل شود و یا مزمن و طول کشیده باشد و فرد یک هفته تب بکند و همچنین می تواند دوره ای باشد که به عنوان یک نشانه از بیماری های روماتیسمی برای ما ارزشمند است.

تبی که در عرض شش ماه حداقل سه بار تکرار شود تب دوره ای است و اگر همراه با این تب ویروس، باکتری یا بدخیمی برای تشخیص وجود نداشته باشد ما به روماتیسم شک می کنیم.

وی ادامه داد: در افرادی که زمینه دارند درجه حرارت های بالا ریسک ایجاد تشنج را هم بالا می برد، در واقع ضمن اینکه یک نشانه است که ما را متوجه بیماری می کند ما باید آن را به درجه معقولی برسانیم که برای بدن خطرناک نباشد؛ به همین دلیل با هر تبی باید به دنبال علت آن هم باشیم.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تب های دوره ای که علت ویروسی یا باکتریایی ندارند، در ردیف بیماری های خودالتهابی قرار می گیرند، اظهار کرد: در این میان بیماری های موروثی داریم مثل تب مدیترانه ای که شایع ترین تب ارثی دوره ای در کودکان است و تب های غیرارثی دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آفت دهان کودکان خطرناک است؟

آیا آفت دهان کودکان خطرناک است؟