مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 14:272022-05-30بين الملل

عقب نشینی دولت بایدن از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی


دولت آمریکا به صورت ناگهانی از تصمیم خود مبنی بر بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی در راستای خدمت به فلسطینی ها عقب نشینی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه صهیونیستی، امروز (دوشنبه، 30 می)، از عقب نشینی دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا از تصمیم بازگشایی کنسولگری خود در قدس شرقی برای فلسطینی ها خبر داد.

کنسولگری آمریکا واقع در قدس شرقی، به مدت 25 سال دفتری مستقل بوده که مقر روابط دیپلماتیک با فلسطینی ها به شمار می رفت اما  در سال 2019 و به دنبال تصمیم و گام خصمانه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا تعطیل و در سفارت آمریکا پس از انتقال به قدس ادغام شد.

اما پس از آن که، جو بایدن به پست ریاست جمهوری در آمریکا دست یافت، وعده بازگشایی این کنسولگری را با وجود تمام مخالفت های کابینه ائتلافی نفتالی بنت داد.

  به نوشته روزنامه تایمز اف اسراییل، قصد بایدن این است که در سفر آتی به منطقه، گام هایی را به منظور جبران خدماتی که فلسطینی ها با عدم بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، از آن محروم شده اند، اتخاذ کند.

به نوشته این روزنامه الکترونیکی، دولت آمریکا در  مقابل، اقداماتی را برای بهبود روابط با فلسطینی ها انجام خواهد داد و هادی عمرو را به جای سمت کنونی اش به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور فلسطین و اسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی دولت بایدن از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی

عقب نشینی دولت بایدن از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی