مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 14:422022-05-30پزشكي

موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه گزارش نشده است


موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه گزارش نشده است.

- حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که موجب بروز تب حاد و خونریزی می شود و تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی به تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

وی افزود: از راه های این بیماری می توان به انتقال از طریق گزش کنه آلوده، از طریق له کردن کنه و ورود ویروس از بدن کنه به بدن انسان، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت های آلوده و تماس با ترشحات، خون و تنفس افراد مبتلا اشاره کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله با آغاز فصل گرما فعالیت کنه ها که مهمترین عامل انتقال تب کنگو به حیوان و دام بوده آغاز می شود و این یک بیماری ویروسی است که به انسان نیز منتقل می شود و باید مسائل بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح دام کاملاً رعایت شود.

حیدری تصریح کرد: با شروع فصل گرما کنه ها از حیوانات و دام ها خون خواری می کنند و ویروس را به آنها انتقال داده و بعد از 2 هفته از حیوانات و دام ها خارج می شوند و اگر دام با عدم رعایت بهداشت ذبح شود و اقدامات حفاظت فردی انجام نشود تب کنگو به انسان نیز منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه گزارش نشده است

موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه گزارش نشده است