مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 01:322022-05-30بين الملل

گفتگوی اردوغان با پوتین و زلنسکی درباره جنگ اوکراین


رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتایان روسی و اوکراینی خود، ضمن بررسی وضعیت جنگ در اوکراین، خواستار اعتمادسازی بین کی یف و مسکو برای صلح بین دو طرف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در ادامه تلاش ها برای دخالت دادن خود در بحران جنگ اوکراین، بامداد سه شنبه به صورت تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ولودیمر زلنسکی رییس جمهور اوکراینی گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور دیگری درباره تماس اردوغان و پوتین نوشت: این تماس به روابط ترکیه و روسیه و همچنین مسائل منطقه ای به ویژه جنگ اوکراین و روسیه پرداخت .

در این بیانیه آمده است: اردوغان به لزوم اقداماتی اشاره کرد که اثرات منفی جنگ را به حداقل برساند و با بازگرداندن هر چه سریعتر زمینه برای صلح بین روسیه و اوکراین، اعتماد ایجاد کند .

این بیانیه می افزاید: اردوغان آمادگی ترکیه را در صورت موافقت اصولی دو طرف برای دیدار بین روسیه، اوکراین و سازمان ملل در استانبول و ایفای نقش در مکانیسم نظارتی احتمالی اعلام کرد .

بر این اساس، اردوغان با توجه به تداوم حملات گروه تروریستی پ.

ک.

ک علیه ترکیه و غیرنظامیان سوری، گفت: منطقه امن در فاصله 30کیلومتری از مرز ترکیه آنطور که در یادداشت تفاهم اکتبر 2019 آمده است، تاسیس نشد در صورتی که ایمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی اردوغان با پوتین و زلنسکی درباره جنگ اوکراین

گفتگوی اردوغان با پوتین و زلنسکی درباره جنگ اوکراین