مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:072022-05-31سياسي

استقبال از «دهه کرامت» با طعم «جهاد» و «خدمت»


دهه کرامت امسال یعنی از اول تا یازدهم ذیقعده سال 1443 هجری قمری، فرصتی مغتنم برای تمرکز بر مفاهیم محوری «خدمت» و «جهاد» و تبیین بیشتر آن هاست، - خبرگزاری فارس – حسن شیخ حائری: در شأن، مقام و جایگاه دختران همین بس که امام صادق (ع) در کلامی کوتاه و فاخر، پسران را نعمت و دختران را حسنه می خوانند و می فرمایند: پروردگار از نعمت ها سوال می کند و بر حسنات پاداش می دهد.

و البته در این باره روایات دیگری نیز از معصومین (ع) نقل شده که از آن جمله می توان به روایت حضرت رسول الله (ص) توجه داد: خداوند شخصی را که دارای فرزند دختر است، در حالی که او را تکریم می کند و فرزند پسرش را بر وی ترجیح نمی دهد وارد بهشت می کند.

حضرت در روایت دیگری هم به این نکته اشاره می فرمایند که خداوند در هر روز برکت و رحمت را بر خانه ای که دختران در آن زندگی می کنند نازل می کند و آن خانه را مورد زیارت و دیدار فرشتگان قرار می دهد، ضمن آن که همین فرشتگان هر روز برای والدین آن دختران ثواب عبادت می نویسند.

حضرت پیام آور نور و رحمت (ص) همچنین در روایت دیگری هم بهترین فرزندان را، دختران مؤمن و بابرکتی معرفی می فرمایند که یار و غمخوار و البته در خدمت والدین خویش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال از «دهه کرامت» با طعم «جهاد» و «خدمت»

استقبال از «دهه کرامت» با طعم «جهاد» و «خدمت»