مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 12:172022-05-31سياسي

تامین 90 درصد آب شرب ابهر از سد«کینه ورس»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، صبح امروز علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان زنجان از تصفیه خانه ابهر و خرمدره، سد کینه ورس، آبشار گله خانه و نیز از چند روستای شهرستان ابهر بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز شهرهای ابهر و خرمدره که از طریق سد کینه ورس به تصفیه خانه این شهرستان منتقل و تامین می شود، اظهار کرد: 90 در صد آب شرب مردم ابهر و 10 در صد آب شرب مردم خرمدره از طریق این سد تامین می شود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه یک سری موارد و مشکلات به وزیر نیرو در سفر به شهرستان ابهر ارایه شد، گفت: میزان اعتبارات اختصاص داده شده امروز در جلسه شورای اداری مصوب و ابلاغ می شود.

ذوالقدر بازدید سفر وزیر نیرو را به شهرستان ابهر خوب ارزیابی کرد و افزود: همچنین وزیر نیرو از آبشار گله خانه ابهر و چند روستای شهرستان به صورت هوایی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه سد کینه ورس هم برای  تامین آب شرب  و هم برای اراضی پایاب کشاورزی سه روستا در شهرستان که از طریق همین سد تامین می شود، است، ادامه داد: در سفر ریاست جمهور به استان 18 میلیارد تومان برای اراضی پایاب سد اختصاص یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 90 درصد آب شرب ابهر از سد«کینه ورس»

تامین 90 درصد آب شرب ابهر از سد«کینه ورس»