مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 13:372022-05-31فناوري

چند نکته درباره پیام رسان ها و سرقت اطلاعات کاربران


بررسی ها درباره برخی پیام رسان ها نشان داده که خواندن لیست مخاطبان یا اطلاعات تماس ذخیره شده در گوشی، فعال کردن میکروفون، استفاده از دوربین دستگاه بدون اطلاع کاربر نمونه ای از سطح دسترسی هایی است که سرویس دهنده جهت فعال سازی نرم افزار به آن نیاز دارد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از ایسنا، هکرها همیشه منتظر کاستی ها و حفره ها در نرم افزارها هستند تا از آن طریق بتوانند به شبکه یا رایانه ها نفوذ کنند.

پس چنانچه شما از وصله جدید اطلاعی نداشته باشید و آن حفره را توسط پچ وصله شده ای که نرم افزار ارائه کرده، برطرف نکرده باشید، خود را در معرض خطر نفوذ قرار داده اید.

از طرفی، هر روز بر تعداد کاربران نرم افزارهای پیام رسان موبایلی افزوده می شود اما نکته ای که در کنار این اقبال روزافزون قابل تامل است، عدم توجه به سطح دسترسی هایی است که کاربران هنگام نصب نرم افزار با دستان خود در اختیار سرویس دهندگان این قبیل از نرم افزارها می گذارند و بدین ترتیب زمینه نقض حریم خصوصی برای سرویس دهندگان پیام رسان های موبایلی نسخه خارجی به راحتی فراهم می شود.

با اذعان به موضوع لزوم توجه به دسترسی های مورد نیاز نرم افزارهای پیام رسان، کارشناسان همواره بر اهمیت حمایت از شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل بومی و ملی تولید داخل تاکید دارند، در این باره حمایت و تقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره پیام رسان ها و سرقت اطلاعات کاربران

چند نکته درباره پیام رسان ها و سرقت اطلاعات کاربران