مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 13:472022-05-31بين الملل

آلمان خواستار آزادسازی نفتکش های یونان شد


وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای خواستار آزادسازی دو نفتکش یونانی شد که سپاه پاسداران به دلیل ورود غیرقانونی به آب های خلیج فارس آن دو کشتی را توقیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز همچون دیگر شرکای اروپایی و آمریکای خود به توقیف دو نفتکش یونانی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های خلیج فارس واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش وب سایت اطلاع رسانی وزارت خارجه آلمان، وزارت امور خارجه آلمان با محکوم کردن توقیف دو نفتکش با پرچم یونان در آب های خلیج فارس توسط سپاه پاسداران بدون اشاره به ورود غیرقانونی این نفتکش ها به آب های قملرو ایران، جمهوری اسلامی را متهم کرد و گفت: اقدامات ایران مداخله غیرقابل توجیه در کشتیرانی تجاری است و بنابراین نقض شدید مقررات بین المللی است .

وزارت خارجه آلمان در ادامه از مقام های ایران خواست که هرچه سریع تر نفتکش یونان و خدمه های آن دو نفتکش را آزاد کنند.

در ادامه این بیانیه در این خصوص آمده است: ما از ایران درخواست می کنیم تا کشتی ها و خدمه آن ها را هرچه سریع تر آزاد کنند و به حقوق دریانوردی آزاد و امنیت دریایی احترام بگذارد .

نیروی دریایی سپاه روز جمعه (6 خرداد ماه)، دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب های خلیج فارس توقیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان خواستار آزادسازی نفتکش های یونان شد

آلمان خواستار آزادسازی نفتکش های یونان شد