مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 07:222022-06-01اقتصادي

راهکار دولت برای مقابله با مصوبه ساعتی مجلس


وزارت نیرو قرار است به زودی با همکاری استانداری های مختلف بررسی تغییر ساعت اداری کشور را آغاز کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اطلاعات، به اعتقاد مدافعان این طرح تغییر ساعات ادارات به تنهایی می تواند در فصول گرم بین1000 تا 1200 مگاوات صرفه جویی مصرف انرژی الکتریکی به همراه داشته باشد.

زیرا ادارات در ساعات ابتدایی صبح که هوا خُنک تر است، شروع به فعالیت می کنند و در نتیجه کمتر از وسایل سرمایشی در ادارات استفاده خواهد شد؛ به همین ترتیب ادارات زودتر به کار خود پایان می دهند و فعالیت کارکنان به ساعات گرم روز برخورد نمی کند.

این استدلال منطقی دقیقاً همان ادله ای است که 21 سال قبل درکابینه دوم دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تغییرساعت رسمی و کمک به کاهش مصرف برق در کشور ارائه شد و بعدها در سال 1386 هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این تصمیم دولت را به شکل قانون مورد تصویب و تأکید قرار دادند.

مطابق این قانون، ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شد و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به حالت قبلی باز می گشت.

این قانون تا هم اینک در حال اجراست و آثار فراوانی در افزایش بهره وری اقتصادی داشته است؛ با این وجود مجلس شورای اسلامی اواخر پارسال دوباره به بهانه آنکه این قانون هیچ تأثیری در شدت مصرف انرژی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار دولت برای مقابله با مصوبه ساعتی مجلس

راهکار دولت برای مقابله با مصوبه ساعتی مجلس