موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 08:122022-06-01اقتصادي

فوت سه هزار نفر در سال به دلیل نرسیدن عضو پیوندی/ 6 هزار عضو قابل اهدا خاک می شود


اگر نیمی از افرادی که مرگ مغزی می شوند و حاضر به اهدای عضو نیستند، برای افراد نیازمند اهدای عضو داشته باشند، در واقع مرگ و میر در لیست انتظار ما هم رقم پایینی خواهد شد.

- اگر نیمی از افرادی که مرگ مغزی می شوند و حاضر به اهدای عضو نیستند، برای افراد نیازمند اهدای عضو داشته باشند، در واقع مرگ و میر در لیست انتظار ما هم رقم پایینی خواهد شد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود سه هزار نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در سال فوت می کنند، گفت: حدود 6 تا 7 هزار عضو قابل اهدای انسانی ارزشمند که نمی شود قیمت برای آن گذاشت، زیر خاک می رود.

کتایون نجفی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود پیشرفت فراوانی که در زمینه اهدای عضو و پیوند در کشور داشتیم هنوز روزانه 7 تا 10 نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در کشور فوت می کنند یعنی هر 2 یا 3 ساعتی که زمان می گذرد یک نفر با زجر فراوان جان خود را از دست می دهد.

نجفی زاده اظهار داشت: فوت 7 تا 10 نفر در روز یعنی در 365 روز سال؛ سه هزار نفر در لیست انتظار به دلیل نرسیدن عضو فوت می کنند و از طرفی دیگر حدود 2 هزار و 500 تا چهار هزار مرگ مغزی مناسب اهدا داریم از این افراد هرکدام هشت عضو قابل اهدا دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت سه هزار نفر در سال به دلیل نرسیدن عضو پیوندی/ 6 هزار عضو قابل اهدا خاک می شود

فوت سه هزار نفر در سال به دلیل نرسیدن عضو پیوندی/ 6 هزار عضو قابل اهدا خاک می شود