مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 08:422022-06-01پزشكي

چای با بدن شما چه می کند؟


فواید چای تا زمانی است که افراد چای تازه و به میزان کم مصرف کنند، اما اگر مصرف چای از سه تا چهار فنجان در روز فراتر رود قطعا با مضراتی برای سلامت بدن همراه خواهد بود.

- یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به فواید بسیار نوشیدنی چای، گفت: این فواید زمانی نصیب بدن می شود که چای بصورت تازه دم و به میزان متعادل مصرف شود.

علی اشرف رشیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به محبوبیت نوشیدنی چای در جهان، گفت: چای بی شک یکی از محبوبترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و بسیاری مردم جهان روزانه این نوشیدنی محبوب را مصرف می کنند.

وی با اشاره به وجود چهار نوع چای در جهان، گفت: چای سیاه، چای سبز، چای سفید و چای اولانگ چهار نوع چای هستند که در این میان چای سیاه پرمصرف ترین آنها به شمار می رود که تخمیر شده گیاه چای محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود کافیین در چای، گفت: چای سیاه به نسبت انواع دیگر چای کافیین بیشتری دارد، اما در مقایسه با قهوه میزان کافیین آن کمتر است و وجود همین کافیین می تواند موجب بهبود تمرکز در افراد شده و به آنها آرامش بدهد.

این کارشناس ارشد تغذیه به خواص آنتی اکسیدانی چای هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین خواص چای وجود همین آنتی اکسیدان هاست که موجب می شود رادیکال های آزاد در بدن غیرفعال شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چای با بدن شما چه می کند؟

چای با بدن شما چه می کند؟