مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 12:072022-06-01اقتصادي

خودزنی اروپا با تحریم نفت روسیه


اگر قیمت نفت در بازار جهانی در اثر این اقدام اتحادیه اروپا افزایش یابد، تحریم نفتی روسیه نه تنها ضرری برای روسیه نخواهد بود بلکه نوعی خودزنی از سوی اروپا خواهد بود.

- کشورهای اتحادیه اروپا روز گذشته توافق کردند تا میزان دوسوم از نفت وارداتی خود از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسوشیتدپرس ، تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن واردات حدود دو سوم از نفت وارداتی شان از روسیه، (حدود 2.

2 میلیون بشکه در روز ) می تواند ضربه ای به اقتصاد مسکو باشد، اما همزمان اثرات آن ممکن است با افزایش قیمت انرژی در جهان برای روسیه جبران پذیر باشد در حالی که می تواند با افزایش قیمت انرژی به سود اقتصادهای اروپایی نباشد.

رهبران اتحادیه اروپا اواخر روز دوشنبه توافق کردند که واردات نفت از روسیه را تا حدود 90 درصد طی 6 ماه آینده کاهش دهند، اقدامی چشمگیر که تا ماه ها پیش غیرقابل تصور تلقی می شد.

این بلوک 27 کشوری (اتحادیه اروپا) برای 25 درصد نفت و 40 درصد گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و کشورهای اروپایی که حتی شدیدتر به انرژی روسیه وابسته هستند، تمایلی به تحریم نفت روسیه نداشتند.

سران کشورهای اروپایی از این تصمیم به عنوان یک نقطه عطف استقبال کردند، اما تحلیلگران محتاط تر هستند و درباره تبعات این تصمیم بر اقتصاد روسیه چندان خوش بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودزنی اروپا با تحریم نفت روسیه

خودزنی اروپا با تحریم نفت روسیه