مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 14:072022-06-01اقتصادي

قشم، قطب تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی کشور می شود


امیر نیکوکار یکی از جوانان کارآفرین فعال در یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار کرد: پرینترهای سه بعدی جزو محصولات مورد نیاز برای ساخت ادوات پزشکی، مهندسی و هنری در کشور است که با تولید این پرینترها علاوه بر رفع نیازهای داخلی می توان به ارزآوری این محصولات در بازارهای خارجی امیدوار بود.

وی در این باره توضیح داد: هم اینک این شرکت انواع پرینترهای سه بعدی را در سه رشته اصلی و 10 گونه متقاوت با کاربردهای مختلف عرضه می دارد.

این کارآفرین ادامه داد: انواع پرینترهای سه بعدی در بخش های طراحی و مهندسی، ساخت و تولید، آموزش و تحقیقات، پزشکی و درمان، دندانپزشکی و دندانسازی، طلا و جواهرسازی، معماری و ماکت سازی و هنر و مجسمه سازی در این مرکز تولید می شوند.

  نیکوکار با بیان اینکه تولید پرینترهای سه بعدی برای تولید محصولات پلاستیکی در دستور کار قرار گرفته، افزود: هم اکنون ساخت مولاژهای پزشکی در حال انجام است و نمونه های ساخت آنها 95 درصد ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی دارد.

وی عنوان کرد: همجواری آن با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تسهیل در صادرات محصولات تولیدی با همسایگان، استفاده از مزیت های گمرکی و مالیاتی مناطق آزاد موجب شده، واحد تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی در پارک زیست فن آوری قشم تاسیس شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشم، قطب تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی کشور می شود

قشم، قطب تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی کشور می شود