مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 13:272022-06-02بين الملل

سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با طالبان


«تیم هندی با اعضای ارشد طالبان دیدار خواهد کرد و در مورد کمک های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت وگو خواهد داشت».

- وزارت خارجه هند در بیانیه ای گفت: تیم هندی با اعضای ارشد طالبان دیدار خواهد کرد و در مورد کمک های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت وگو خواهد داشت .

دهلی نو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که هند تیمی از مقامات وزارت خارجه را برای گفت وگو با اعضای ارشد طالبان به کابل، پایتخت افغانستان فرستاده و این اولین نشست از زمان خروج پرهمهمه آمریکا در سال گذشته به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که نیروهای طالبان در سال گذشته پس از خروج ایالات متحده، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، فقر و گرسنگی در این کشور جنگ زده افزایش یافته است.

وزارت خارجه هند در بیانیه ای گفت: تیم هندی با اعضای ارشد طالبان دیدار خواهد کرد و در مورد کمک های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت وگو خواهد داشت .

این بیانیه افزود که مقامات مذکور بر تحویل کمک های بشردوستانه نظارت خواهند کرد و از مناطقی که تحت پوشش برنامه ها یا پروژه های مورد حمایت هند است، بازدید خواهند کرد.

هند حدود 20 هزار تن گندم، 13 تن دارو، 500 هزار دوز واکسن کووید-19 و لباس زمستانی اهدا کرده و دارو و موادغذایی بیشتری در راه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با طالبان

سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با طالبان