مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 خرداد 1401 ساعت 13:572022-06-03اقتصادي

کسب دانش تولید بچه ماهی «سی باس» در بوشهر / سالانه 200 میلیون ماهی تولید می شود


رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر از اختصاص 50 میلیارد ریال به طرح ملی فناورانه و دانش بنیان کسب دانش فنی تولید غذای زنده جهت تکثیر آبزیان دریایی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی احمدی زاده رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر عصر امروز در جلسه شورای راهبردی طرح های ملی فناورانه، کسب دانش فنی تولید غذای آبزیان را یکی از الزامات توسعه اقتصاد دریا و صنعت آبزیان دانست و اظهار داشت: کشور در تامین غذای زنده جهت تکثیر آبزیان به واردات وابسته است.

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر افزود: از این رو جهاددانشگاهی بوشهر از سال 1400 طرح کسب دانش فناوری تولید غذای زنده را در دستور کار قرار داد، این طرح در کمیسیون کشاورزی و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه و در بودجه سال 1401 مبلغ 50 میلیارد ریال به آن اختصاص داده شد.

وی در خصوص تولید بچه ماهی سی باس تصریح کرد: در این استان از سال 1399 طرح فناورانه و دانش تولید بچه ماهی سی باس در مرکز شغاب و شهرک زیست فناورانه دلوار با بودجه 160 میلیارد ریال آغاز شد.

این مقام مسؤول بابیان اینکه در اجرای طرح تولید بچه ماهی سی باس 10 محقق در حال فعالیت هستند گفت: این طرح در استان بوشهر با 40 درصد پیشرفت در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب دانش تولید بچه ماهی «سی باس» در بوشهر / سالانه 200 میلیون ماهی تولید می شود

کسب دانش تولید بچه ماهی «سی باس» در بوشهر / سالانه 200 میلیون ماهی تولید می شود