مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 خرداد 1401 ساعت 16:072022-06-03بين الملل

مخالفت روسیه با تجاوز ترکیه به شمال سوریه


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعلام مخالفت مسکو با تجاوز ترکیه به شمال سوریه، درباره وخیم تر شدن وضعیت این کشور هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره تجاوز نیروهای ترکیه به خاک شمال سوریه هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه الجزیره ، زاخاروا در نشستی خبری گفت: امیدواریم آنکارا از انجام اقداماتی که می تواند به وخامت خطرناک وضعیت دشوار فعلی در سوریه منجر شود، خودداری کند .

این دیپلمات روس گفت: چنین اقدامی در غیاب توافق با دولت قانونی سوریه موجب نقض مستقیم حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خواهد بود .

زاخاروا افزود: نگرانی های ترکیه درباره تهدیدات امنیت ملی برای این کشور از جانب نواحی مرزی را درک می کنیم اما این مشکل فقط از طریق نیروهای سوری قابل حل شدن است .

علاوه بر روسیه،  لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل در سفر به آنکارا، با عملیات ترکیه در شمال سوریه مخالفت کرده است.

سخنگوی گرینفیلد در بیانیه ای اعلام کرد:  از دید واشنگتن، این عملیات نظامی به آوارگی جمعیت بیشتری از مردم، خطر تشدید بی ثباتی در وضعیت میدانی شکننده و ضعیف تلاش ائتلاف بین المللی برای شکست داعش منجر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت روسیه با تجاوز ترکیه به شمال سوریه

مخالفت روسیه با تجاوز ترکیه به شمال سوریه