مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 10:522022-06-04پزشكي

کشاورزان از رفتن با پای برهنه در شالیزار پرهیز کنند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کشاورزان از رفتن با پای برهنه در آب کشاورزی پرهیز کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، اردیبهشت ماه هر سال باتوجه به تلاش شالیکاران در شالیزارها بیماری تب شالیزار مطرح می شود و باتوجه به احتمال ابتلا در این زمینه به کشاورزان هشدارهای لازم داده شده است.

بیماری تب شالیزار شاید در ابتدا ناشناخته بود و کشاورزان اطلاعاتی در این زمینه نداشتند ولی اکنون این بومی و فصلی دیگر در استان شناخته شده است و هر ساله از اردیبهشت ماه و همزمان با گرم شدن تدریجی هوا و روزهای اوج کشت برنج، شیوع پیدا کرده و تا شهریور ماه نگرانی ها در ارتباط با افزایش موارد ابتلا وجود دارد.

شباهت علائم بیماری با سرماخوردگی موجب شده برخی این بیماری را جدی نگیرند اما افراد باید بدانند موضوع مهم مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی است تا در سریع ترین زمان ممکن اقدامات درمانی در دستور کار قرار گیرد.

عباس علی پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره در گفت و با فارس، اظهار کرد: معمولا در این فصل از سال شاهد مواردی از ابتلا به بیماری تب شالیزار در استان مازندران هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  فارس مبنی بر ابتلای 80 مورد قطعی تب شالیزار در مازندران، گفت: در این زمینه مواردی از ابتلا داریم ولی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان از رفتن با پای برهنه در شالیزار پرهیز کنند

کشاورزان از رفتن با پای برهنه در شالیزار پرهیز کنند