مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 05:322022-06-05اجتماعي

احتمال تنش دمایی در مازندران/ دمای هوا به 40 درجه می رسد


مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش 4 تا 8درجه ای دمای هوا، گفت: پیرو هشدار سطح زرد هواشناسی، افزایش پتانسیل آتش سوزی و احتمال تنش دمایی از مخاطرات سامانه گرم محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد جوی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با استقرار کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم جنوبی از روز شنبه 14 تا روز سه شنبه 17 خرداد ماه امسال شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما هستیم.

وی با اشاره به افزایش 4 تا 8 درجه ای دمای هوا در آسمان مازندران، افزود: بیشینه دما در مناطق غربی بین 30 تا 34 و در مناطق مرکزی و شرقی بین 34 تا 39 درجه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه کل استان را فرامی گیرد، تصریح کرد: افزایش پتانسیل آتش سوزی و احتمال تنش دمایی از مخاطرات این سامانه محسوب می می شود.

این مسوول بیان کرد: پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل ها، تهویه هوا در گلخانه ها ، مرغداری ها و دامداری ها، مدیریت در مصرف بهینه انرژی(آب و برق)  وآبیاری باغات و محصولات زراعی در ساعات خنک روز و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تنش دمایی در مازندران/ دمای هوا به 40 درجه می رسد

احتمال تنش دمایی در مازندران/ دمای هوا به 40 درجه می رسد