مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 10:122022-06-05بين الملل

حقوق هسته ای، نفت و عادی سازی؛ مطالبات عربی از بایدن


نخست وزیر سابق قطر از کشورهای عربی خواست در سفر بایدن به منطقه، مسائلی همچون حقوق هسته ای، نفت و عادی سازی را موردتوجه قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمد بن جاسم نخست وزیر سابق دولت قطر، خواستار هماهنگی مواضع کشورهای عربی در آماده سازی برای سفر احتمالی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه شد و بر لزوم ارائه تضمینی هسته ای از سوی واشنگتن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، سیاستمدار قطری در مجموعه توییت هایی که روز گذشته (شنبه) منتشر کرده، درباره سفر بایدن به منطقه و دیدار آتی وی با سران شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای مصر، اردن و عراق توضیحاتی ارائه داد.

بن جاسم، اظهارات رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تا زمانی که پیشرفتی در روابط اسراییل و برخی کشورهای شورای همکاری [خلیج فارس] حاصل نشود، به نشست آن ها نمی رود را ناشی از شرایط انتخابات میان دوره ای آتی مجلس نمایندگان و سِنا دانست و افزود: اما تا آن جایی که من می دانم روی این امور (پیشرفت روابط عربی با تل آویو) توافق شده است .

نخست وزیر سابق قطر درباره عادی سازی با رژیم صهیونیستی معتقد است: گشودن افق های همکاری گسترده تر با اسراییل، اگر به پیشرفت واقعی در روند صلح مرتبط باشد، که هدف آن دستیابی به راه حل دو دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق هسته ای، نفت و عادی سازی؛ مطالبات عربی از بایدن

حقوق هسته ای، نفت و عادی سازی؛ مطالبات عربی از بایدن