مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 17:172022-06-05اجتماعي

کشف لاشه 2 قلاده فک خزری در سواحل مازندران / تکرار تجربه تلخ پارسال؟


جمعیت این گونه که زمانی بیش از یک میلیون قلاده بود ، طی سه دهه اخیر به خاطر شکار بی رویه صیادان کشورهای حاشیه شمالی دریای خزر بشدت کاهش یافت و به کمتر از یکصد هزار قلاده رسید.

- جمعیت این گونه که زمانی بیش از یک میلیون قلاده بود ، طی سه دهه اخیر به خاطر شکار بی رویه صیادان کشورهای حاشیه شمالی دریای خزر بشدت کاهش یافت و به کمتر از یکصد هزار قلاده رسید.

طی چند روز اخیر لاشه 2 قلاده فک خزری که از گونه های در خطر نابودی محسوب می شود، در ساحل منطقه میانکاله در شرق و شهرستان محمودآباد در مرکز مازندران پیدا شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید تلفات این گونه در معرض نابودی گفت : لاشه یک قلاده فک خزری روز گذشته در ساحل پناهگاه حیات وحش میانکاله پیدا شد.

عطاالله کاویان با اشاره به گذشت چندین روز از مرگ این فک خزری ، افزود: متاسفانه گذشت زمان تعیین علت مرگ فک را سخت کرده است و فعلا اطلاعات مشخصی در خصوص نحوه تلف شدن این فک وجود ندارد.

وی همچنین از کشف لاشه یک قلاده فک خزری دیگر هم در ساحل شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت : همچنین سه روز پیش، لاشه یک فوک خزری دیگری در ساحل محمودآباد پیدا شد که بر اساس شواهد موجود علت مرگ آن برخورد با قایق موتوری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف لاشه 2 قلاده فک خزری در سواحل مازندران / تکرار تجربه تلخ پارسال؟

کشف لاشه 2 قلاده فک خزری در سواحل مازندران / تکرار تجربه تلخ پارسال؟