مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 19:222022-06-05فرهنگي

درگذشت سید محمود دعایی؛ مرد فروتن، با صفا و با وفا


مأمن روزنامه نگاران و هنرمندان بود در تندباد حوادث و اهل فرهنگ و هنر را با نگاه ایدیولوژیک نمی نگریست و بر پیکر روشن فکران عرفی اعم از زن و مرد نماز می گزارد و حق این است که اهل قلم با حضور در آیین های او این لطف و صفا را پاس دارند.

- است؛ روحانی باصفایی که 42 سال مدیریت مستمر بر مؤسسه (روزنامه اطلاعات) بر رفتار و گفتار او اثر تبختری یا فاصله گذارنده نگذاشت و شبیه هیچ مدیر و صاحب منصبی نشد و همان سید محمود دعایی ماند.

مأمن روزنامه نگاران و هنرمندان بود در تندباد حوادث و اهل فرهنگ و هنر را با نگاه ایدیولوژیک نمی نگریست و بر پیکر روشن فکران عرفی اعم از زن و مرد نماز می گزارد و در اطلاعات می شد آثار نویسندگان قدیمی را همچنان دید ولو با احتیاط و ملاحظه کاری و حق این است که اهل قلم با حضور در آیین های او این لطف و صفا را پاس دارند.

تازه از خبر آگاه شده ام و به سبب روحیات و فروتنی که داشت و لطف و تواضعی که در دیدارهای عمومی به صاحب این قلم نشان می داد انکار نمی کنم که به لحاظ عاطفی هم درگیر و متأثر شده ام.

سال پیش و به بهانه 41 ساله شدن مدیریت او در مؤسسه اطلاعات یادداشتی نوشتم و چون طی آن به پاره ای ویژگی های شخصیتی او اشاره کردم بخش های اصلی همان را دوباره می آورم با این توضیح که طبعا آن 41 حالا 42 شده و نکته اضافه هم این که پایه گذار روزنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت سید محمود دعایی؛ مرد فروتن، با صفا و با وفا

درگذشت سید محمود دعایی؛ مرد فروتن، با صفا و با وفا