مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 07:472022-06-06اقتصادي

هوار متروپل، زنگ هشدار برای نا ایمن ها/ بازار اصفهان در خطر است


معضل ایمنی بازار اصفهان زنگ خطری است که بارها به صدا درآمده و هشدارهای لازم به مسؤولان ذی ربط داده شده، اما هنوز اقدامات لازم انجام نشده است، -  خبرگزاری فارس اصفهان، مرضیه علی عسگری؛ بازار بزرگ اصفهان در نزدیکی مسجد جامع این شهر قرار دارد و از زمان های قدیم به عنوان یکی از بازارهای بزرگ دنیای اسلام به شمار می رفته است؛ در دوران صفویه در قسمت های مختلف بازارهای زیادی ساخته شده و از آنجایی که در آن بازه زمانی پایتخت حکومت صفویه اصفهان بود، بناهای مهم زیادی از آن دوران در این شهر به جا مانده است که یکی از آن ها همین بازار بزرگ اصفهان است.

این بازار که از سر در قیصریه آغاز می شود و تا سر در مسجد اصفهان ادامه پیدا می کند، آثار تاریخی زیادی را درون خود جای داده است، به این صورت که با رفتن به این بازار قدیمی می توانید کاروانسراهایی از دوران صفویه و قاجاریه مانند تیمچه ملک و گلشن را ببینید.

با وجود اهمیتی که این بازار بر اقتصاد شهر اصفهان دارد اما همواره مشکلاتی از جمله نبود ایمنی لازم در برابر آتش سوزی، برق گرفتگی، ریزش سقف و دیوار همراه با بازار اصفهان بوده است و بارها حادثه آفریده است.

  مسأله ایمنی بازار باید جدی گرفته شود هفته گذشته بود که یک کارگاه طلاسازی در کوچه یخچال به طور صددرصدی در آتش سوخت، این کارگاه طلاسازی با سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوار متروپل، زنگ هشدار برای نا ایمن ها/ بازار اصفهان در خطر است

هوار متروپل، زنگ هشدار برای نا ایمن ها/ بازار اصفهان در خطر است