مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 08:372022-06-06بين الملل

ممانعت 3 کشور اروپایی از عبور هواپیمای لاوروف


سه کشور بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو با بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اقدام سه کشور اروپایی در جلوگیری از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور از حریم هوایی آنها خبر داد.

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که سه کشور همسایه صربستان شامل بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگی لاوروف بستند و مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدام این سه کشور در بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل لاوروف را قطع یک کانال ارتباطی دیگر با روسیه برشمرد.

زاخارووا افزود: هیأت روسی قرار بود به بلگراد سفر کند اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو حریم هوایی خود را بستند و یک کانال ارتباطی دیگر با روسیه را مسدود کردند.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از مدتها کش و قوس، اخیراً بر سر وضع بسته ششم تحریمی روسیه که به طور خاص درآمد صادراتی نفت مسکو را هدف قرار می دهد، به اجماع نظر رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت 3 کشور اروپایی از عبور هواپیمای لاوروف

ممانعت 3 کشور اروپایی از عبور هواپیمای لاوروف