مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 09:272022-06-06حوادث

مجازات و حبس مزاحمان در فضای مجازی چقدر است؟


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور گفت: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است و قانونگذار برای مرتکبین، مجازات حبس در نظر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سرهنگ علی محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور به موضوع مزاحمت در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: با افزایش ارتباطات و تعاملات در شبکه های اجتماعی برخی از اختلافات و بداخلاقی ها شکل می گیرد که نوعی از آن بداخلاقی ها به صورت توهین، فحاشی، ایجاد مزاحمت، ارسال محتوای نامناسب، تهدید کردن و غیره بروز می کند.

وی با بیان این مطلب که این رفتار از نظر قانونگذار جرم انگاری شده و برای مرتکبین مجازات در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کسانی که گرفتار مزاحمت، آزار کلامی، ارسال محتوای نامناسب، خشونت، مزاحمت های بی موقع و غیره می شوند می توانند با مراجعه به مراجع قضایی از ایجاد کننده مزاحمت شکایت کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با مجرم برخورد می شود به گونه ای که طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا 6 ماه محکوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات و حبس مزاحمان در فضای مجازی چقدر است؟

مجازات و حبس مزاحمان در فضای مجازی چقدر است؟