مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 10:522022-06-06اقتصادي

رمزگشایی از هزینه و فایده دولت بایدن در تحریم نفتی ایران


افزایش 100 درصدی قیمت بنزین از زمان روی کارآمدن بایدن و نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد وی، دولت بایدن را در انتخابات میان دوره ای نوامبر با چالش جدی مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وقوع جنگ روسیه و اوکراین موجب شد که قیمت بیش از 100 دلاری هر بشکه نفت در بازار جهانی تثبیت شود و در صورت تداوم این مناقشه، چشم انداز قیمت نفت تا پایان سال 2022 در ارقامی نزدیک به 100 دلار بر هر بشکه برآورد می شود.

در اولین معاملات نفت در روز دوشنبه، قیمت جهانی نفت به دنبال بالا رفتن قیمت نفت عربستان برای تحویل در ماه جولای بیش از 2 دلار افزایش داشت که حاکی از کمبود عرضه در بازار جهانی نفت است.

بدین ترتیب قیمت هر بشکه نفت بِرِنت دریای شمال با 1 دلار و 3 سنت افزایش به 120 دلار و 75 سنت و نفت وِست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 4  سنت افزایش به 119 دلار و 91 سنت رسید.

* تصمیم اوپک پلاس مانع افزایش قیمت نفت در بازار جهانی نخواهد شد افزایش قیمت جهانی نفت درحالی است که اوپک پلاس در آخرین جلسه خود همانند گذشته تصمیم بر افزایش رقم تولید نفت گرفت ولی به نظر می رسد این موضوع نیز نتواند تاثیری بر افزایش قیمت نفت داشته باشد.

بر اساس تصمیم بیست و نهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس که 11 دقیقه طول کشید، تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از هزینه و فایده دولت بایدن در تحریم نفتی ایران

رمزگشایی از هزینه و فایده دولت بایدن در تحریم نفتی ایران