مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 21:022022-06-06بين الملل

اخراج وزیر دفاع سوئد؛ شرط تازه اردوغان برای حمایت از عضویت در ناتو


رسانه ها مدعی شدند که رییس جمهور ترکیه از نخست وزیر سوئد خواسته تا وزیر دفاع خود را به عنوان شرط موافقت آنکارا با درخواست سوئد برای عضویت در ناتو اخراج کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکردند که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد خواسته تا  وزیر دفاع خود را به عنوان شرط موافقت آنکارا با درخواست سوئد برای عضویت در ناتو اخراج کند.

وبگاه احوال به نقل از رسانه های سوئدی نوشت که دلیل مطرح شدن این خواسته از اردوغان حضور پیتر هولتکویست وزیر دفاع سوئد در سال 2011 در یکی از جشن های گروه تروریستی پ ک ک در شهر بورلانگ در سوئد در سال 2011 بوده است.

گفته می شود که یکی از  کارمندان وزیر دفاع سوئد نیز که در سپتامبر 2012 هنگام رقصیدن با شبه نظامیان کرد در یک اردوگاه آموزشی در عراق مشاهده شده بود.

هالتکویست در آن برهه در آن زمان عضو پارلمان سوئد و رییس کمیته دفاع بود.

 وزیر دفاع سوئد در دفاع از خود اظهار داشته که وی صرفا حامی صلح بوده و از گروه های تروریستی حمایت نمی کند و از آن ها فاصله می گیرد.

وزیر دفاع سوئد                                                                                       اردوغان گفته که ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مخالفت خواهد کرد، تا زمانی که آنها از تروریست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخراج وزیر دفاع سوئد؛ شرط تازه اردوغان برای حمایت از عضویت در ناتو

اخراج وزیر دفاع سوئد؛ شرط تازه اردوغان برای حمایت از عضویت در ناتو