مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 02:572022-06-06بين الملل

کاخ سفید: به عربستان سعودی برای دفاع از خود کمک می کنیم


به عربستان سعودی برای دفاع از خود کمک می کنیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاترین ژان-پی یِر سخنگوی کاخ سفید بامداد سه شنبه گفت دولت آمریکا رژیم سعودی را شریک مهمی برای خود در سطوح منطقه ای و جهانی می داند.

ژان-پی یر طی نشست خبری در کاخ سفید اظهار داشت: ما متعهد هستیم که به عربستان سعودی در دفاع از خاک خود پس از صدها حمله موشکی و پهپادی در سال گذشته کمک کنیم .

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی در این باره توضیح داد: رییس جمهور بایدن، عربستان سعودی را شریک مهمی در مجموعه ای از طرح ها، چه در منطقه و چه در سطح بین المللی می داند .

این مقام آمریکایی درباره سفر آتی بایدن به ریاض گفت: بایدن بارها بر تعهد ما برای حمایت از عربستان سعودی در دفاع از خاک خود در برابر ایران و سایر تهدیدات تاکید کرده است .

ژان-پی یر در پاسخ به سوالی مبنی بر مجبور شدن عربستان سعودی به پذیرش آتش بس با یمن نیز اظهار داشت: آتش بس در یمن یکی از آرام ترین دوره ها از زمان آغاز جنگ را به همراه داشت و جان هزاران نفر را نجات داد .

بر اساس گزارش ها، وی در ادامه مدعی شد: پادشاه عربستان سعودی و ولیعهدش از آوریل گذشته نقش مهمی در تضمین تمدید آتش بس در یمن ایفا کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: به عربستان سعودی برای دفاع از خود کمک می کنیم

کاخ سفید: به عربستان سعودی برای دفاع از خود کمک می کنیم