مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 07:172022-06-07اقتصادي

بازنشستگان کارگری: با «ده درصد افزایش حقوق» چطور زندگی کنیم؟


ظاهراً سازمان برنامه و بودجه و برنامه نویسان دولتی می خواهند تصمیمات مزدی شورایعالی کار را در حوزه ی شاغلان و بازنشستگان، فقط به حداقل بگیران محدود سازند و تصمیم سازی برای میانه بگیران و سایر سطوح مزدی را به شیوه ای غیرقانونی و غیرعرفی به دولت تفویض نمایند.

- بازنشستگان کارگری: با ده درصد افزایش حقوق چطور زندگی کنیم؟ ظاهراً سازمان برنامه و بودجه و برنامه نویسان دولتی می خواهند تصمیمات مزدی شورایعالی کار را در حوزه ی شاغلان و بازنشستگان، فقط به حداقل بگیران محدود سازند و تصمیم سازی برای میانه بگیران و سایر سطوح مزدی را به شیوه ای غیرقانونی و غیرعرفی به دولت تفویض نمایند.

تغییر ساختار مدیریتی و اجرایی سازمان تامین اجتماعی و افزایش مشارکت واقعی ذینفعان، تنها راهکار اساسی برای اعاده ی استقلال سازمان تامین اجتماعی است.

این مطالبه اما یک مطالبه ی آنی و فوری نیست؛ سال هاست بازنشستگان این خواسته را مطرح می کنند؛ مشکلات مزدی سال جاری، قبل از هر چیز برآمده از عدم تحقق همین مطالبه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، مساله زیر سوال رفتن مصوبات مزدی شورایعالی کار و دخالت دولت در حوزه ای ست که از نظر قانونی و عرفی، بیرون از دایره ی اختیارات این قوه اجرایی قرار می گیرد؛ سازمان تامین اجتماعی در تعریف، نهادی ست غیردولتی، عمومی و بین النسلی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنشستگان کارگری: با «ده درصد افزایش حقوق» چطور زندگی کنیم؟

بازنشستگان کارگری: با «ده درصد افزایش حقوق» چطور زندگی کنیم؟