مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 08:172022-06-07اقتصادي

سومالی با خطر قحطی روبرو است


همزمان با کاهش میزان بارندگی و شدت یافتن خشکسالی و همچنین افزایش سرسام آور قیمت های جهانی غذا، کارشناسان سازمان ملل از خطر بروز قحطی گسترده در کشور سومالی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از رویترز، آژانس های سازمان ملل متحد اعلام کردند که تقریبا یک چهارم از هر یک میلیون نفر در کشور سومالی با گرسنگی شدید روبرو هستند چرا که خشکسالی رو به وخامت گذاشته و قیمت های جهانی غذا نیز صعودی چشمگیر داشته اند.

بر اساس بیانیه برنامه جهانی غذا (WFP)، سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) (FAO)، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) (UNICEF) و همچنین دفتر هماهنگی امور بشردوستانه ملل متحد (OCHA) تقریبا 213 هزار نفر در معرض خطر گرسنگی هستند که تقریبا سه برابر بیشتر از سطح مورد انتظار در آوریل است.

سازمان های مذکور همچنین اعلام کرده اند که حدود 7.

1 میلیون سومالیایی یا به بیانی دیگر نیمی از جمعیت این کشور با مرحله شدید ناامنی غذایی روبرو هستند، به این معنی که به سختی می توانند حداقل کالری مورد نیاز خود را دریافت کنند و ممکن است برای زنده ماندن مجبور به فروش دارایی های خود باشند.

همه این ها در حالی است که فعالیت های گروهک های تروریستی مانند الشباب در این کشور نیز به وخامت اوضاع و نابسامانی مردم این کشور افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومالی با خطر قحطی روبرو است

سومالی با خطر قحطی روبرو است