مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 11:122022-06-07دانش

اختراع دانشگاه تهران برای نخستین بار در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اختراع برگرفته از رساله دکترای دانش آموخته رشته مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، - اختراع برگرفته از رساله دکترای دانش آموخته رشته مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، برای نخستین بار به نام دانشگاه تهران در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اختراع برگرفته از رساله دکترای دانش آموخته رشته مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، برای نخستین بار به نام دانشگاه تهران در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید.

اختراع برگرفته از این رساله دکتری که با همکاری مرکز بیوتکنولوژی کره جنوبی انجام شده است، رویکردی نو و الهام گرفته از طبیعت را برای حل مشکل بسیاری از منابع آبی که میزان نیترات آن ها بیش از حد مجاز است، معرفی می کند.

‬ ‫الگوی اصلی این اختراع که برگرفته از رساله دکتری فریبا رضوانی با راهنمایی محمدحسین صراف زاده رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب بوده، حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی با راهکاری طبیعت محور است.

روش های گوناگون شیمیایی و فیزیکی برای حذف این ترکیب سرسخت که فرایند های متداول تصفیه آب توان حذف آن را ندارند، تاکنون توسط پژوهشگران مختلف پیشنهاد شده است که هر یک مزایا و معای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دانشگاه تهران برای نخستین بار در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید

اختراع دانشگاه تهران برای نخستین بار در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید