مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 12:172022-06-07بين الملل

افزایش تنش در شبه جزیره کره؛ سئول و واشنگتن 20 جنگنده به پرواز درآوردند


ارتش کره جنوبی و ایالات متحده پس از گذشت یک روز از شلیک هشت موشک، رزمایش هوایی با بیست جنگنده را به نشانه مقابله با کره شمالی بر فراز دریای غربی کره جنوبی برگزار کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه وندی شرمن قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی تهدید آمیز گفت که اگر پیونگ یانگ پس از گذشت پنج سال بار دیگر آزمایش اتمی انجام دهد، با واکنش واشنگتن و سئول و جهان روبه رو خواهد شد، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا امروز (سه شنبه) در ادامه نمایش قدرت برای کره شمالی، بیست جنگنده را بر فراز دریای غربی کره جنوبی به پرواز درآوردند.

  خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نمایش هوایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا شامل شانزده هواپیمای کره جنوبی از جمله جنگنده های رادارگریز اف 35-ای و چهار جنگنده اف-16 آمریکا بوده و هدف آن نمایش توانایی پاسخگویی سریع به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی بوده است.

نمایش هوایی دو کشور کره جنوبی و آمریکا یک روز پس از آن انجام گرفت که این دو متحد، در مقابل آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی، هشت موشک سطح به سطح به سمت آب های شرقی کره جنوبی جنوبی شلیک کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تنش در شبه جزیره کره؛ سئول و واشنگتن 20 جنگنده به پرواز درآوردند

افزایش تنش در شبه جزیره کره؛ سئول و واشنگتن 20 جنگنده به پرواز درآوردند