مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 19:472022-06-07دانش

طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش در دانشگاه ها به تصویب نهایی رسید


اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند.

در جلسه امروز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی، سیاست های آموزشی و نیز سنجش و پذیرش، با هدف تامین عدالت آموزشی در راستای ایجاد فرصت برابر برای دانش آموزان مناطق محروم در ورود به دانشگاه و به ویژه رشته های پرطرفدار دانشگاهی بررسی و به تصویب نهایی رسید.

همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مباحث خود برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانش آموزان در ورود به دانشگاه، به منظور کاهش فشار روانی ناشی از تعیین تکلیف 12 سال تحصیل آنان در آزمون 4 ساعته کنکور، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش آموزان را از 100 درصد به 40 درصد کاهش دادند.

بر این اساس 60 درصد سهم سنجش توان علمی دانش آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می شود.

سیاست های جدید به تدریج و در مدت 4 سال عملیاتی خواهد شد به این نحو که در سال های 1402 و 1403 فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش در دانشگاه ها به تصویب نهایی رسید

طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش در دانشگاه ها به تصویب نهایی رسید