مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 07:472022-06-08اقتصادي

بهت و نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی!


وزیر رفاه در مصاحبه خود به مصوبه لایحه بودجه 1401 در خصوص افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان استناد کرده و یک بار دیگر داستان ویرگول اشتباهی را زنده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، سید جلال فیاضی، استاد دانشگاه در مطلبی نوشت: بعدازظهر پانزدهم خرداد وزیر جوان رفاه با اعلام مصوبه هیئت وزیران در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میلیون ها سالمند منتظر را به بهت فرو برد؛ انتظار چند ماهه آنها را به نگرانی جدی تبدیل کرد.

او در حالی افزایش حقوق حداقل بگیران بازنشسته را 57 درصد اعلام کرد که برای سایر سطوح از افزایش 10 درصدی خبر داد.

در این مورد چند نکته را یادآور می شود:1_ پایگاه اطلاع رسانی دولت با استناد به مصوبه مورخه 19/ 12/ 1400 شورای عالی کار در خصوص حداقل دریافتی کارگران، افزایش 57 درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرده است، در حالی که در همین مصوبه برای دریافتی سایر سطوح افزایش 38 درصد به علاوه 515 هزار تومان مصوب گردیده است و دولت برخلاف رویه چندین دهه با نادیده گرفتن بخش دوم مصوبه شورای عالی کار و با کاهش فاحش،افزایش 10 درصدی را برای سایر سطوح تصویب کرده است.

اگر مصوبه شورای عالی کار مستند تصمیم هیأت وزیران است چرا بخش دوم آن نادیده گرفته شده است؟ 2_وزیر رفاه در مصاحبه خود به مصوبه لایحه بودجه 1401 در خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهت و نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی!

بهت و نگرانی بازنشستگان تامین اجتماعی!