مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 12:282022-06-08اقتصادي

دستور دادستان تهران برای تأمین بیشتر امنیت بانک ها


مطالبه جدی دستگاه قضایی از بانک ها این است که نسبت به ایجاد امکانات لازم و توجه به امور حفاظتی و خصوصا به کارگیری نگهبان ورود جدی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛ علی صالحی، دادستان تهران در نشست ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران با اشاره به مشکلاتی که در حوزه نظام بانکی و بانک مرکزی وجود دارد و راهکارهای رفع آن ها گفت: یکی مهم ترین موانع عدم تخصیص تسهیلات به امور مالی بر خلاف تکالیف قانونی مبنی بر تخصیص 80 درصد تسهیلات به این بخش و اقدام بر خلاف قانون توسط بانک ها است.

دادستان تهران ادامه داد: در واقع سرمایه گذاری بانک ها با پول مردم در قالب شرکت های وابسته، تملک کارخانه ها و شرکت ها به عنوان وثیقه و عدم اداره صحیح کارگاه ها و در نتیجه تعطیلی آن و ضربه به اشتغال و توسعه بیکاری نیز از دیگر این موانع محسوب می شود.

وی گفت: عدم اعتبار سنجی در خصوص تسهیلات با مبالغ کلان به بنگاه های اقتصادی بزرگ و کارشکنی در پرداخت تسهیلات خرد به بهانه اعتبار سنجی به بنگاه های اقتصادی متوسط و کارگاه های کوچک، تاسیس شرکت های صوری با ذی نفع واحد و اخذ تسهیلات با ضمانت متقابل، پرداخت تسهیلات کلان به اشخاص حقوقی دارای هویت شکلی و فاقد فعالیت تجاری و اقتصادی مفید و در نتیجه عدم وصول مطالبات بانکی، انجام کارشناسی های غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور دادستان تهران برای تأمین بیشتر امنیت بانک ها

دستور دادستان تهران برای تأمین بیشتر امنیت بانک ها