مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 12:282022-06-08بين الملل

دریای عمان و تنگه هرمز مواج می شود


بر اساس داده های هواشناسی از بعد از ظهر جمعه پیش رو تا شنبه هفته آینده با وزش باد نسبتا شدید دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد شد.

- کیانوش عارفی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، اظهار داشت: بعد از ظهر جمعه 20 خرداد و شنبه 21 خرداد شاهد وزش باد نسبتا شدید شمال غربی با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج نزدیک 180 سانتیمتر در جزایر غربی هرمزگان بویژه جزیره لاوان و غرب جزیره کیش خواهیم بود.

وی افزود: صبح شنبه 21 خرداد تا صبح سه شنبه 24خرداد نیز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی با سرعت حدود 40کیلومتر بر ساعت باعث افزایش ارتفاع موج تا 150 سانتیمتر بویژه در دریای عمان و تنگه هرمز می شود.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: این سامانه اختلال در فعالیت های دریایی بویژه شناورهای سبک، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و اختلال در تردد کشتی های تجاری در خلیج فارس برای روزهای جمعه و شنبه و دریای عمان برای روزهای شنبه تا دوشنبه را به همراه دارد.

عارفی ادامه داد: مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان منطقه اثر این سامانه جوی است و توصیه می شود تردد شناورهای سبک متوقف و از فعالیت های تفریحی و شنا در جزایر غربی هرمزگان پرهیز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریای عمان و تنگه هرمز مواج می شود

دریای عمان و تنگه هرمز مواج می شود