مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 12:532022-06-08اقتصادي

کاهش 32 درصدی بارش در پایتخت/ ذخایر سدهای تهران 173 میلیون مترمکعب کم شده است


مدیر تاسیسات آبی و برق آبی آب منطقه ای تهران با اشاره به کاهش 32 درصدی بارش در تهران گفت: آب ورودی به مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته 21درصد کاهش یافته و میزان ذخایر 173 میلیون متر مکعب کمتر شده است.

- محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در خصوص ذخایر آب سدهای پنج گانه تهران در حال حاضر 632 میلیون متر مکعب موجودی ذخایر این سدها می باشد که این حجم در مقایسه با 805 میلیون متر مکعب ذخیره روز مشابه سال گذشته با کاهش 173 میلیون متر مکعبی مواجه می باشد.

وی گفت: شهروندان شاهد وضعیت و نبود بارندگی و شرایط دمایی و درجه حرارت بالا هستند و پیش بینی های سازمان هواشناسی هم حکایت از افزایش دما در روزهای آتی دارد که در این خصوص نیاز است توجه جدی به شرایط کم آبی داشته باشیم.

مدیر تاسیسات آبی و برق آبی آب منطقه ای تهران بیان کرد: متاسفانه از ابتدای سال آبی تا الآن در حوزه عملکرد استان تهران حدود 180 میلی متر بارش داشته ایم که این میزان در مقایسه با 263 میلی متر متوسط بلند مدت با کاهش حدود 32 درصدی مواجه شده است.

شهریاری تصریح کرد: از ابتدای خردادماه سالجاری تاکنون در حوزه عملکرد استان تهران تنها 8 دهم میلی متر بارش داشته ایم این میزان در پانزده روز خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 32 درصدی بارش در پایتخت/ ذخایر سدهای تهران 173 میلیون مترمکعب کم شده است

کاهش 32 درصدی بارش در پایتخت/ ذخایر سدهای تهران 173 میلیون مترمکعب کم شده است